Mobilny Serwis Opon
535 885 085
Czy można jechać, jeżeli w kole nie ma powietrza?
Odpowiedz: Nie
W przypadku, kiedy nie mamy powietrza w kole powinniśmy natychmiast zatrzymać pojazd.
Szkody jakie mogą powstać w skutek jazdy "na kapciu' :
-Trwałe i nienaprawialne uszkodzenie opony
-Uszkodzenie felgi
-Uszkodzenie napędu (w samochodach z napędem 4x4)
-Uszkodzenie czujnika ciśnienia
-Uszkodzenie karoserii
A co w przypadku opony RunFlat?
Opona Run Flat również może się nieodwracalnie uszkodzić na skutek jazdy bez powietrza!
Czy można naprawić oponę typu Run Flat?
Odpowiedź: Tak
Oponę Run-flat naprawiamy tak, jak każdą inną oponę
Czy naprawa opony jest trwała i bezpieczna?
Odpowiedź: Tak, jeżeli uszkodzenie kwalifikowało się do naprawy, a wulkanizator wykonał poprawnie naprawę.
Czy można naprawić oponę, jeżeli jest przebita na boku?
Odpowiedź: Można, ale tylko w przypadku kiedy uszkodzenie jest niewielkie, a konstrukcja opony nie została naruszona.
W takim przypadku zalecamy naprawę „na gorąco”
Jaka jest różnica pomiędzy oponą tradycyjną a Run Flat?
Odpowiedź: Opona Run Flat jest wzmocniona i jej zadaniem jest umożliwienie nam dojazdu awaryjnego bez powietrza w kole do najbliższego zakładu wulkanizacyjnego, gdzie zwykła opona to wyklucza. Jednak musimy pamiętać że jazda bez powietrza nawet na takiej oponie może ją nieodwracalnie uszkodzić i uniemożliwić jej dalszą naprawę.
Czy w samochodzie z napędem 4x4 (AWD) można założyć inne opony na przodzie a inne na tyle?
Odpowiedź: Nie, w samochodzie z napędem na 4 koła (4×4) muszą być założone wszystkie 4 jednakowe opony, w przeciwnym razie możemy uszkodzić samochód.
Wyjątkiem są samochody mające fabrycznie różne szerokości kół przód/tył, w typ wypadku opony muszą posiadać homologację!
Czy zestaw naprawczy jest skuteczny?
Odpowiedź: bardzo rzadko, zestaw naprawczy działa tylko i wyłącznie przy bardzo małych uszkodzeniach i to nie zawsze, po zastosowaniu zestawu naprawczego konieczne jest przejechanie odpowiedniego dystansu z daną prędkością, żeby mógł rozprowadzić się równomiernie po całej oponie i miał możliwość utwardzenia się, gdzie w niektórych sytuacjach może okazać się niemożliwe chociażby, gdy stoimy w korku.
Dużo lepszym rozwiązaniem tutaj będzie posiadanie koła zapasowego.