Mobilny Serwis Opon
535 885 085
Super samochody
-
Obsługa drogich i luksusowych samochodów nie należy do najłatwiejszych, takie auta mają najczęściej nietypowe rozwiązania, gdzie bez odpowiednich narzędzi i wiedzy można narobić sporo szkód.
Dlatego wybierając serwis dla naszego samochodu (nawet wulkanizację) musimy mieć na względzie przede wszystkim jego doświadczenie!
![](https://rimus-go.pl/wp-content/uploads/2022/08/lambo-e1661763702485-1024x664.png)
Lamborghini Aventador
SuperCar produkowany od 2011 roku we Włoszech uzbrojony w 12 cylindrową jednostkę w układzie V12 o pojemności 6,5 litra.
Mocą jaką dysponuje Aventador to 700 koni mechanicznych przy wersji podstawowej do nawet 770 Km przy wersji SVJ!
Za przeniesienie takiej mocy na koła odpowiada 7 biegowa automatyczna skrzynia biegów rozkładającą moc na 4 kapcie!
Tarcze ceramiczne
Tarcze ceramiczne montowane są w sportowych samochodach ze względu na ich wydajność oraz wagę, wykonane są z włókna, mieszaniny pyłów oraz żywicy.
Ceramika przede wszystkim nie przegrzewa się, nie zmienia swojej objętości pod wpływem temperatury a ich waga jest znacznie niższa od tych tradycyjnych tarcz montowanych w zwykłych samochodach.
Niestety na samych plusach się nie kończy, tarcze ceramiczne są bardzo drogie i kruche, nawet najmniejsze uderzenie może spowodować pękniecie takiej tarczy co dyskwalifikuje ją z użytku.
![](https://rimus-go.pl/wp-content/uploads/2022/08/cmaaro.jpg)
Opony nisko-profilowe
Opony nisko-profilowe zapewniają nam dużo lepszą przyczepność oraz skracają drogę hamowania, a samochód „na niskim profilu” prezentuje się o wiele lepiej.
Obsługa takich opon nie należy do najłatwiejszych i często wymaga sprzętu oraz narzędzi z najwyższej półki.
![](https://rimus-go.pl/wp-content/uploads/2022/08/IMG_6532.jpg)
Napęd 4×4 (AWD)
Samochody sportowe z napędem na cztery koła często mają różne szerokości opon przód/tył. Kupując nowe opony do naszego samochodu musimy zadbać o to, żeby wszystkie 4 opony były jednego producenta, miały ten sam model oraz muszą posiadać homologacje!
W przypadku, nie spełnienia powyższych warunków możemy uszkodzić auto!
![](https://rimus-go.pl/wp-content/uploads/2022/08/IMG_5041-scaled.jpg)
Śruba centralna
W świecie sportowej motoryzacji jest wiele niecodziennych rozwiązań, które mogą nam przysporzyć wiele problemów jednym z nich jest mocowanie koła za pomocą śruby centralnej dokładnie tak jak w Formule 1!
Obsługa takiego koła wbrew pozorom nie jest taka łatwa dla osoby, która ma z tym do czynienia pierwszy raz
W tym przypadku, koło mocowane jest tylko na jednej śrubie/nakrętce centralnej, które dokręcane jest z dużo większą siłą Nm niż w samochodach które spotykamy codziennie na drogach.
Przy obsłudze takiego koła niezbędny jest specjalistyczny klucz, który powinien być na wyposażeniu auta oraz klucz dynamometryczny umożliwiający dokręcenie koła z siłą, taką jaką przewiduje producent.
W skrajnych przypadkach, jeżeli nie posiadamy klucza dynamometrycznego pozwalającego nam dokręcić koło z taką siłą jak przewiduje instrukcja, niektórzy producenci samochodów dopuszczają „awaryjnie dokręcenie koła” (zgodnie z wytycznymi zawartymi w instrukcji), ale po tym należy udać się niezwłocznie do serwisu w celu poprawnego dokręcenia koła.