Mobilny Serwis Opon

535 885 085

Super samochody

Lamborghini Aventador

SuperCar produkowany od 2011 roku we Włoszech uzbrojony w 12 cylindrową jednostkę w układzie V12 o pojemności 6,5 litra.

Mocą jaką dysponuje Aventador to 700 koni mechanicznych przy wersji podstawowej do nawet 770 Km przy wersji SVJ!

Za przeniesienie takiej mocy na koła odpowiada 7 biegowa automatyczna skrzynia biegów rozkładającą moc na 4 kapcie!

 

Tarcze ceramiczne

Tarcze ceramiczne montowane są w sportowych samochodach ze względu na ich wydajność oraz wagę, wykonane są z włókna, mieszaniny pyłów oraz żywicy.

Ceramika przede wszystkim nie przegrzewa się, nie zmienia swojej objętości pod wpływem temperatury a ich waga jest znacznie niższa od tych tradycyjnych tarcz montowanych w zwykłych samochodach.

Niestety na samych plusach się nie kończy, tarcze ceramiczne są bardzo drogie i kruche, nawet najmniejsze uderzenie może spowodować pękniecie takiej tarczy co dyskwalifikuje ją z użytku.

Opony nisko-profilowe 

Opony nisko-profilowe zapewniają nam dużo lepszą przyczepność oraz skracają drogę hamowania, a samochód „na niskim profilu” prezentuje się o wiele lepiej.

Obsługa takich opon nie należy do najłatwiejszych i często wymaga sprzętu oraz narzędzi z najwyższej półki.

Napęd 4×4 (AWD)

Samochody sportowe z napędem na cztery koła często mają różne szerokości opon przód/tył. Kupując nowe opony do naszego samochodu musimy zadbać o to, żeby wszystkie 4 opony były jednego producenta, miały ten sam model oraz muszą posiadać homologacje!

W przypadku, nie spełnienia powyższych warunków możemy uszkodzić auto!

Śruba centralna

W świecie sportowej motoryzacji jest wiele niecodziennych rozwiązań, które mogą nam przysporzyć wiele problemów jednym z nich jest mocowanie koła za pomocą śruby centralnej dokładnie tak jak w Formule 1!

Obsługa takiego koła wbrew pozorom nie jest taka łatwa dla osoby, która ma z tym do czynienia pierwszy raz

W tym przypadku, koło mocowane jest tylko na jednej śrubie/nakrętce centralnej, które dokręcane jest z dużo większą siłą Nm niż w samochodach które spotykamy codziennie na drogach.

Przy obsłudze takiego koła niezbędny jest specjalistyczny klucz, który powinien być na wyposażeniu auta oraz klucz dynamometryczny umożliwiający dokręcenie koła z siłą, taką jaką przewiduje producent.

W skrajnych przypadkach, jeżeli nie posiadamy klucza dynamometrycznego pozwalającego nam dokręcić koło z taką siłą jak przewiduje instrukcja, niektórzy producenci samochodów dopuszczają „awaryjnie dokręcenie koła” (zgodnie z wytycznymi zawartymi w instrukcji), ale po tym należy udać się niezwłocznie do serwisu w celu poprawnego dokręcenia koła.

 

Rimus-gO

Wulkanizacja Mobilna 24h